Miten vapautua lihan himosta, osa I

Millainen outo ilma, valo, aika, viikko ja mieliala. Elämä on kuin kummallista unennäkijän harhailua, ehkä jopa jonkun toisen. Pelkästään ihmisten liike, oma liike tai liikkumattomuus saa minut pahoinvoivaksi.

Vain muutamassa päivässä olen ehtinyt hajota ja ehkä koota taas itseni. Juuri kun viikonloppuna olin saavuttanut jonkinlaisen mielenrauhan ja tavoitteen elämälleni, heittää kohtalo eteeni Kiusauksen. Se nappaa minut kahvilan ovelta mukaansa, tarjoaa kahvit ja seuransa. Vaivoin pystyn jättämään sen sinne kahvilaan, sillä ei tässä kaupungissa ja minun elämässä tapahdu tällaista. Pelkkä ajatus sekoittaa pääni.

Mutta Kiusaus kulkee ajatuksissani ja palan hitaasti himoni vallassa, olen mieletön. Lopulta luulen seonneeni lopullisesti, kuvittelevani jo tämän kaiken, eläväni omaa mielikuvitusmaailmaani totena. Sitten näen Kiusaukseni kävelevän kadulla, tuijotellen ajatuksissaan loskaista katua, pieni hymynkare huulillaan. Ketä se ajatteli silloin? Kenen luona se yönsä viettää, kenet vetää vierelleen? Voi Kaunis Kiusaukseni, aarteeni, mikä onni että olen turvassa, että se ei voi nähdä minua.

Tänään olen siis tyyni. Olen saanut taas mielenrauhani.


Unennäkijöille: Her Name is Calla "Dreamland"

".. Can I worship your body?
Live inside your skin?..

..I did what you asked me. 
Now I'm not sure that you ever spoke to me at all.."

Kommentit

Suositut tekstit