Päivänä jolloin päätin lopettaa kaiken ja aloittaa uudelleen alusta

Olen niin väsynyt ja vihainen tälle vuodelle, aivan täynnänsä tätä. Mutta en todellakaan ole yksin tämän kurjuuden kanssa. Kun sanon sen ääneen, on ympärilläni ymmärtäväinen joukko. Niin moni läheinen kokee tämän vuoden olleen pahin ikinä. Mikä tässä menikään niin pieleen?

Jostakin kumman syystä luulen kaiken muuttuvan paremmaksi ensi vuonna. Tai en pelkästään luule, olen päättänyt että niin käy. En hyväksy enää vain sitä mitä minulle eteen tulee, vaan aion todellakin osallistua ja vaikuttaa elämääni. Olen niin monta vuotta vain työntänyt elämääni, sitä möhkälettä edessäni. Nyt jätän se tähän ja aloitan uudelleen.

Olen samalla hetkellä tarmoa täynnä ja aivan puutunut. Käyn töissä ja kun työkaveri kysyy kuulumisia, alankin itkemään. Haluan lohduttaa itseäni jollakin tavaralla ja menen ostamaan itselleni alennusmyynnistä kenkiä, vaikka tiedän ettei minulla ole rahaa. Kengät jää lopulta tiskille.

Mutta huomisessa on toivoni. Odotan sitä.

Kommentit

Suositut tekstit