Suden uni


Heräsin mielessäni vielä outo uni jossa oli susi. Se kuoli. En kai ole kertonut niistä keijukorteista, jossa kerrottiin että minun pitäisi tuntea turvallisuutta ja kauneutta. Unessa yritin ehkä päästä eroon peloistani, vaikka en itse sutta tappanut. Oikeasti minulla ei ole mitään susia vastaan. Kävelessäni kotiin kaupungista, minua itketti ihan muuten vaan. Olin katsonut oopperan, jossa Minnie kertoi antaneensa elämänsä parhaat vuodet kaupungin miehille. Se kai toi mieleeni eilisen, kun kävin entisessä kotikylässäni. Vietin siellä muutaman vuoden, elin ja annoin parhaat hetkeni sen kylän miehille. Eilen ikävöin sitä aikaa, itseäni. Kuulin, että ihmisen pitäisi kuvitella itselleen viisi vaihtoehtoista elämää ja elää niistä parhaimmat hetket. Se uneksuminen ei ole minulle vaikeaa, vain eläminen.

Kommentit

Suositut tekstit