Kuuntele kevättä

Toisessa kaupungissa, ei niin vieraassakaan, otan tuntumaa elämään kuljeskelemalla. Tutustumisesta voi tehdä astetta vaikeamman asettamalla kaupungin päälle toisen kaupungin kartan. Näin kaikki siis tuntuu olevan hieman väärässä paikassa.

Aikakin on väärä. Kuukausi on väärä. Vuorokauden hetki on väärä. Tämä elämä on väärä. Minä olen väärässä.

Kuuntelen kevättä. Joutsenet palaavat, ja minä olen yhä tässä. Kevät alleviivaa uuden elämän aikaa ja muutosta. Tiedän että pitäisi tehdä päätöksiä, mutta haluttomana siihen siirrän niitä tuonnemmaksi, keväämmäksi. Kyllähän minä lopulta vastauksenkin tiedän. En vain halua sanoa sitä ääneen tai saattaa sitä alulle. 

Kävelen mäelläni pimeässä. Odotan kuuta, mutta se piilottelee pilven takana. Musta sappi alkaa kohista minussa, melankolia laahustelee liepeille. Tänä iltana jään tänne ja etsin sinua varjojen joukoista. Mutta ei täällä ole ketään. Vain minä ja tuo ujo kuu.


Kommentit

Suositut tekstit