Tarpeettomia ihmisiä

Unessa minä ja bussikuski rakastuimme. Nykyään en enää kulje busseilla, tällaista ei siis voi tapahtua oikeasti. Viikonloppuna jossakin syrjässä katselin tavallisia suomalaisia miehiä, niitä maalasmiehiä joilla on viikset ja lippalakista valkea otsa. Kuinka seksikkäiltä ja miehekkäiltä he näyttivätkään.

Minulla ja sosiaalisella elämällä on tänään koti-ilta. Tiedän että kaupungilla on tanssia ja iloa, kohtaamisia ja juopuneita ihmisiä. Mutta on vain yksi maaginen kesä ja se oli jo. Tuntuu vähän pahalta että olen tarpeeton ihminen. Ajattelen sitä kuitenkin vasta myöhemmin, sitten kun voin ajautua kesän ensimmäiseen syvään masennukseen. 


Kommentit

Tuulia sanoi…
Ei ole tarpeetonta ihmistä, jos kohta kovin tarpeellistakaan suuresta mittakaavasta käsin.

Mutta minulle olet tarpeellinen.

Älä jää kotiin.
Onhan Noita sanoi…
Olen ollut viime päivinä monessa vesisateessa tulemassa tai menemässä. Tämä aika kastelee aina, niin on tuntunut. Tarpeettomuus johtuu tässä yhteydessä turhaumasta, eikä niitä voi vain estää. Itsessäni olen huomannut sen, että ensimmäinen kesämasennus tulee juhannuksen aikoihin - sekin on toistuvaa. Jotkin asiat kesässä ovat tuttuja ja toistuvia, niin kuin lehtokurpan lentorata. Onneksi on.

Suositut tekstit