Vasta muutama aika

Onko liian varhaista miettiä valintojaan nyt, kun on vain muutama aika kulunut muutoksesta, vaikka toisaalta tuntuu että vesi tässä joessa on virrannut minulle jo kauan? Ei asiat täällä ole paremmin, ne ovat vain hieman erilaisia kuin aiemmin.

Turhaudun siihen kuinka tiedän olevani uusi, outo ja jatkuvan tarkkailun alla. Minun erilaisuuteni korustuu paikallisten joukosta. Jos jaksan seurata vastaan tulevien autojen kuljettajia, tiedän ketkä heistä ovat paikallisia ja ketkä ulkopaikkakuntalaisia. Paikalliset katsovat minua. Olen vieras.

He ovat kuitenkin hyvin ystävällisiä, avuliaita, puheliaita ja uteliaita. Joskus kaikki nämä piirteet ovat samalla henkilöllä, jolloin yhdistelmästä tulee pistävän ahdistava. Eiväthän he voi tietää kuinka helppoa minun on olla yksin, enkä myöskään kärsi yksinäisyydestä. Heidän keskellään kärsin vain erilaisuudestani.

En kuitenkaan tiedä miten olla tavallinen, sillä täällä en olisi koskaan samanlainen. Toivoisin jo tietäväni missä ja miten minun pitäisi olla. Loppujen lopuksi haluaisin vain löytää sen maiseman johon pysähdyn ja nauliinnun. Sen paikan jossa minun olisi hyvä olla. Ja jossakin lähellä olisi käsi johon tarttua.

Kommentit

Suositut tekstit