Minun osani on ikävä

Eräs mummo kaivelee minulle harmaan takkinsa taskusta karkkeja kiitokseksi. Ihmiset ovat taas tarvinneet tällä viikolla apuani. Olen onnellinen että saan tuntea olevani Superlady. Vaikka olen niin rujo ja ruma, jotkut näkevät kuinka sydämeni on kultaa ja olen täällä eksyneitä varten.

Eniten minua lämmittää se, että saan kultakurtiselta pojalta hymyn ja huomion. Miten kuulas ja hauras hän on, niin kaunis. Ripottelen hänen päälleen kultapölyä ja otan hänet siipieni suojaan. Vaikka tiedän hänen pärjäävän ja pääsevän vielä kauas, annan hänelle kosketukseni jolla hän saa onnen.

Mutta niinkuin kaikki supersankarit, on minunkin osani yksinäisyys. Se jonka tehtävä on auttaa muita, ei saa itselleen rakkautta. Minun osani on ikävä.

Lohdutan musiikilla, joka kai kertoo juuri minusta.
PJ Harvey:  Who will love me now


Kommentit

Suositut tekstit