Vallaton

Kuu on nyt iso, täysi ja täyteläinen. Se on tosi lähellä, vain vähän korkeammalla kuin kaupungin korkein rakennus.

Minulla on mieltymys tuijotella kuuta, liekkejä ja lintulaudalla ruokailevia lintuja. Periaatteessa voisin tuijotella mitä vain, jos minulle annetaan siihen mahdollisuus ja aikaa. Se on hyvin miellyttävää havannointia ja ajankulua.

Aikani tuntuu kulkevan kuten pari viimeistä vuottakin: kaikkein vähiten itse tiedän omasta työtilanteestani. Olen siis täydellinen esimerkki ja tyypillinen epätyypillisissä työsuhteissa rämpivä työläinen. Mutta mennään sitten näin, kun tämä tie on tullut valittua.

Kotona käytän sitten valtaani, kun en työasioissa voi. Olen irtisanonut suhteeni jo useisiin rikkinäisiin sukkiin, housuihin, paitoihin ja ties mihin rääsyihin. Olen yllättänyt itseni täysin pesemällä astiat tänä vuonna lähes joka päivä. Myös vyötärön etsintä ja kasvovoiteen osto ovat työn alla. Ei siis huono aloitus vuodelle.

Kommentit

Suositut tekstit